Известие

Collapse
No announcement yet.

Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?

    А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?
    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

  • #2
    Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
    А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?
    http://clubalfaromeo.com/forum/showt...F0%E0%E7%E5%ED
    147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
    Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
    156 2.4 JTD - ex

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
      А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?
      Определено не работят на оптимален режим, но ако въобще съкращава живота, то е с незначителен процент.
      Мазането си го има. Ако охладителната система е в ред, няма ядове и с нея. Изпускателният тракт и турбинката може да се поопушат от сажди малко, но при първото извънградско с малко повечко газ ще се продуха системата. Затова е хубаво градските цикли да се редуват с едно качествено 'извънградско' очистване - 10-ина минути каране на 3500-4000 оборота вършат добра работа Няма да казваме на коя предавка, че нали пледираме за спазване на ограниченията
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
        Чел съм темата колега, както и статията, но там не става въпрос за това, друг ми беше въпроса.
        trustworthy вече поясни някои аспекти, но катализатора примерно, не страда ли от цялата работа?
        ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
        ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
        ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
        ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
          А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?
          За бензин и дизел нещата са коренно различни
          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
            За бензин и дизел нещата са коренно различни
            И къде се корени тая коренна разлика

            Иначе сега се сещам, че на място се товари повече и климатикът, че няма достатъчно обороти
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              Работата на празен ход е най-тежкия режим на двигателя от нормалното каране след паленето на студено, което е неизбежно де

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?
                Да, прави го по-скучен.
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #9
                  Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?
                  На живота не,на джоба да
                  Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                  159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                  NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                    А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?
                    А какво възбуди този въпрос? Някакви по-конкретни притеснения ... ?

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                      А какво възбуди този въпрос? Някакви по-конкретни притеснения ... ?
                      Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи? Разхода е смешен, както разбрахме от една друга тема, та затова разглеждам всички останали аспекти, за да разбера за себе си, има ли значение дали колата работи на място, или-не.
                      ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                      ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                      ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                      ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                        Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи?...
                        Лятото ти препоръчвам да не я гасиш, докато чакаш някого, защото става топличко в купето
                        Иначе аз, когато чакам някого или някъде, гася, ако е загряла колата. Иначе - не, за да избегна 'нетоплите' стартове, доколкото е възможно. Как ще изкараме 1.5 млн. км пробег от тая кола иначе
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          аз не гася за чакане за малко, като съм на метан, че после ще трябва да паля на бензин
                          Ако парите ти стигат, значи нямаш въображение.
                          AR 156, 1.6 TSpark 2000г на метан - R.I.P.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                            Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи? Разхода е смешен, както разбрахме от една друга тема, та затова разглеждам всички останали аспекти, за да разбера за себе си, има ли значение дали колата работи на място, или-не.
                            Според мен, ако е за кратко, няма смисъл от гасене: лятото е горещо, по-добре с климатик; зимата е студена - по-добре с парно. И още - честото стартиране в градски условия съкращава живота на акумулатора. След всяко стартиране, му е необходим пробег около 15-20 мин., за да възстанови капацитета си.

                            Освен това, през лятото, когато мотора е загрял, е по-добре да остане включен, за да може да се охлажда от радиатор и вентилатор. Изгасянето на горещ мотор, останал с изключена охладителна система, може да достигне до критични температури /дори и за кратко/.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                              Според мен, ако е за кратко, няма смисъл от гасене: лятото е горещо, по-добре с климатик; зимата е студена - по-добре с парно. И още - честото стартиране в градски условия съкращава живота на акумулатора. След всяко стартиране, му е необходим пробег около 15-20 мин., за да възстанови капацитета си.

                              Освен това, през лятото, когато мотора е загрял, е по-добре да остане включен, за да може да се охлажда от радиатор и вентилатор. Изгасянето на горещ мотор, останал с изключена охладителна система, може да достигне до критични температури /дори и за кратко/.
                              Като допълнение- Проблемът не е толкова в съкращаване живота на акумулатора а в този на двигателя. Един от най тежките режими за работа на двигателя от гледна точка на износване е при палене. Маслото е в картера и в началото той работи без смазване или с намалено такова. При топъл двигател нещата са по поносими от палене при студен но все пак.... Всичко зависи от продължителността. При по продължително изгасване, температурата на охладителната течност пада и двигателя в първите минута-две след палене отново няма да е в оптимален температурен режим, какъвто би следвало да е при правилно функционираща охл. система.
                              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                              sprint tropheo
                              155/1.8
                              156/2.0 Selespeed

                              Comment

                              Working...
                              X